خبرهای داغ:
جعفری خبر داد

تحت پوشش قرار گرفتن بیش از ۲۹ هزار دانش آموز استان همدان در طرح همتا 

همدان-معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان همدان از تحت پوشش قرار گرفتن بیش از ۲۹ هزار دانش آموز استان در طرح «همتا» (هر مربی، تربیت ۱۱۲ عضو آماده) توسط جمعیت هلال احمر استان همدان خبر داد.
کد خبر: ۹۵۲۶۶۵۶
|
۲۲ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۲
تحت پوشش قرار گرفتن بیش از ۲۹ هزار دانش آموز استان همدان در طرح همتا 

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، عبداله جعفری در جمع خبرنگاران با اشاره به جمع بندی اجرای مرحله اول طرح همتا در استان همدان، اظهار کرد: همت جمعیت هلال احمر استان در حوزه آموزش و توانمندسازی دانش آموزان با اجرای طرح‌های مشترک قابل توجه است.

وی گفت: امروز در کنار جریان اصلی تعلیم و تربیت زمینه‌های همکاری فراهم شده تا برخی مهارت‌های لازم توسط دستگاه‌های همکار به دانش آموزان منتقل شود و به یقین در آینده فردی و اجتماعی این دسته از افراد اثر مطلوبی خواهد داشت.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان همدان افزود: در این مرحله که برای اولین بار در سطح مدارس هدف با تفاهم موجود بین این اداره کل و جمعیت هلال احمر استان همدان انجام شد، ۲۰۹ مدرسه استان زیر نظر ۶۰ مربی کار آزموده هلال احمر، تحت آموزش این طرح قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه جمعیتی بالغ بر ۲۹ هزار و ۴۹۵ نفر از دانش آموزان استان، موفق شدند در این مرحله آموزش‌های لازم را فرا بگیرند، ادامه داد: از این تعداد ۱۵ هزار و ۹۶۸ نفر دانش آموزان دختر و ۱۳ هزار و ۵۲۷ نفر نیز دانش آموزان پسر بودند که تحت پوشش طرح فوق قرار گرفتند.

جعفری همچنین به سهمیه دوره آموزشی هر شهرستان اشاره کرد و افزود: در بین شهرستان‌های ۹ گانه استان همدان به ترتیب همدان با ۲۹۶ سهمیه، ملایر با ۱۶۲ سهمیه، نهاوند و تویسرکان با ۱۱۶ سهمیه، رزن با ۹۲ سهمیه، کبودرآهنگ با ۸۵ سهمیه، بهار با ۸۳ سهمیه، اسدآباد با ۶۴ سهمیه و فامنین نیز با ۳۷ سهمیه بیشترین سهمیه را به خود اختصاص دادند.

وی با اشاره به مفاد و شرایط اجرای طرح مذکور نیز، عنوان کرد: طرح همتا به منظور حساس سازی آحاد مردم به ویژه کودکان و نوجوانان و ارتقاء سطح آمادگی آنان در برابر مخاطرات که از اهمیت بسیار ویژه‌ای برخوردار است اجرا می‌شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان همدان توجه به اصول آموزش همگانی برای جریان‌سازی و نیل به جامع‌های تاب آور در مواجهه با مخاطرات و همچنین حرکت به سوی فعالیت‌های مبتنی بر نیاز محلی و زمینه سازی عضویت علاقمندان در جمعیت هلال احمر را از اهداف طرح فوق بر شمرد و اضافه کرد: با توجه به طیف گسترده دانش آموزان در مدارس، معاونت پیش دبستانی و دانش آموزی سازمان جوانان هلال احمر با همکاری اداره کل آموزش‌های پایه و همگانی معاونت آموزش، پژوهش و فن آوری جمعیت هلال احمر، طرحی با نام همتا «هر مربی، تربیت ۱۱۲ عضو آماده» را بر اساس الگوی آموزش همتایان در مدارس اجرا کرد.

وی همچنین به سرفصل‌های این دوره نیز اشاره کرد و گفت: آشنایی با جمعیت هلال احمر و عضویت در این سازمان، ایمنی در برابر زلزله در مدارس، ایمنی در زمان سیل در مدارس، آشنایی با مخاطرات طبیعی و انسان ساخت (مخاطرات شایع منطقه) و ایمنی در چهارشنبه آخر سال (چهارشنبه سوری) شامل ایمنی در آتش سوزی و سوختگی از جمله سرفصل‌های آموزشی این دوره است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار